Dag 56: Resa till Koh Bulon

En tidig morgon återigen med frukost strax efter sju. En fantastisk morgon med strålade solsken och väldigt varmt trots den tidiga timman.

Efter frukost gick Elisabeth för att checka ut samtidigt som Niklas, Adam och Ebba bar väskorna till pickupen som skulle köra oss till speedboat:en. Föraren hjälpte till att lasta upp och frågade vart vi skulle. Inga problem. Efter några minuter kom Elisabeth och såg jättestressad ut. De hade sagt i receptionen att de inte kunde köra oss för vägarna var för dåliga efter regnet så det var farligt. Istället fick vi ta en longtail-båt. Dubbla budskap men eftersom pickupen redan var lastad så hoppade vi upp och killen körde iväg oss. Inga problem och vi kom fram till båten i god tid.

Klockan nio lämnade vi Koh Lipe i full fart och en knapp timme senare hoppade vi över i en longtail-båt utanför Koh Bulon. Det hade kommit en skur på vägen men nu sken solen och det var svettigt att bära väskorna till Bulone Resort. Vi fick vår bungalow, nr.5, och installerade oss innan det var dags för ett dopp.

P1010323P1010328P1010334P1010335

Efter doppet åt vi en tidig lunch men avsikten att också äta en tidig middag. Vi tog en kort promenad till längs stranden till Pansand Resort och kollade läget. Menyn på Bulone verkade bättre. Vi kollade också till öns polisstation. Väl tillbaka var det dags för mer bad. Elisabeth gick iväg och fick en timmes massage för 300 Baht och Adam gjorde läxor.

I bungalowen bredvid vår bor en annan svensk familj med två barn, Stella sex år och Sixten 4 år med föräldrarna Linda och Rickard. Ebba hängde med dem och badade. Även Nora som som bor en en bungalow på andra sidan restaurangen hängde på och sedan var tjejerna oskiljaktiga. Adam och Sixten hängde på i leken när Adam var klar med läxan.

Vi läste lite i våra böcker och kopplade av innan vi gick till restaurangen för att äta middag tillsammans med de övriga svenskarna. Mycket trevligt men lite svårt att hitta mat utan paprika och chili Blinkar.

När barnen somnat lyssnade vi till vågornas kluckande cirka 2 m utanför altanen och läste vidare i våra böcker.

3 thoughts on “Dag 56: Resa till Koh Bulon

1. Härliga dagar, men vad hände dag 54?
    Karin o Leif

• Dag 54 finns på blogen men den var inte kategoriserad förrut. Det är fixat nu. Om man går in på granhage.com/blog ser man alltid alla inlägg. Nu är vi nere i två incheckade bagage och var sit handbagage. Nu väntar Bangkok och julklappsshopping 😉 Kram

2. Kul att få nya vänner och synd med maten.

Paprika tycks vara populärt även i Egypten.

Snart väntar en härlig snorkeltur i röda havet, coolt!