Dag 21: Bad och kort flygning

Samma frukostbord som igår med härlig utsikt över stilla havet. Sedan gick Ebba och Elisabeth till poolen och Niklas och Adam gick ner till stranden och snorklade. Lite mindre vågor och fler fiskar idag men ändå inte i närheten av Sharm el Sheik. Även idag såg vi sköldpaddor, nu tre stycken. Efter ett tag kom Ebba och Elisabeth ner till stranden och Ebba tog också chansen att kolla in fisk och sköldpaddor. Vi byggde ´naturligtvis också ett sandslott.

P1000520P1000522P1000523

Strax innan lunch packade vi ihop och gick upp på rummet och förberedde picnic. Vi “cabbade ner” och körde norrut för att hitta någon ny strand. Bara någon kilometer bort hittade vi en jättefin allmän strand med härliga vågor. Vi åt picnic-lunch och sedan badade vi vågorna.

Vi hade förlängt hotellrummet till klockan tre så vi var tillbaka till hotellet klockan två så att alla hann duscha och vi hann packa ner. Efter utcheckning så satte vi oss i lobbyn och åt lite frukt innan vi vid halvfyra körde till flygplatsen.

Kona är en liten och faktiskt mycket trevlig flygplats. Återlämnande av hyrbil och incheckning gick bra. Vid säkerhetskontrollen så fick Adams handbagage en ordentlig genomsökning och extra röntgen, kanske för att han hade sex stycken Hex-bugs. Niklas valdes slumpmässigt ut och fick en extra kontroll av sina skor efter sprängämnen. Fast det hela tog bara några minuter extra och vi hann i lugn och ro ät middag på flygplatsen innan vi lyfte mot Honolulu.

Flygningen gick fort, bara en dryg halvtimme. Väl framme fick vi vårt bagage och sedan hade vi förbeställt en taxi. En dryg halvtimme senare (strax innan åtta) kunde vi gå ut på balkongen på åttonde våningen på Aston Waikiki Beach Hotel och blicka ut över vågorna på Stilla havet och den fina fackelbelysta strandpromenaden. Magiskt!

One thought on “Dag 21: Bad och kort flygning

1. Skall bli spännande att se om er matkultur förändras när ni snart är på väg till en ny världsdel.

Känguru skall vara gott har jag hört 😉