Dag 46: Brisbane

Soligt och varmt idag igen och vi åt frukost på balkongen innan vi tog ett dopp i den långsmala poolen för att testa Adams namnsdagspresenter, sjunkstavar som man kan djupdyka efter.

Vi packade ihop och lämnade lägenheten vid tio för en promenad över Story Bridge. Vi hittade en lekplats som prövades innan vi tog CityHopper, en gratisfärja längs Brisbane River. Färjan erbjöd en trevlig sightseeingtur på väg till North Quai där vi gick av och tog ytterligare en bro över till South Banks, en nyrenoverad park med pooler, sandstrand och lekplatser.

Vi tog en glass och svalkade oss i vattnet innan vi åt lunchpicnicmackorna på “stranden”.

Vi hade inte fått nog av broar så vi tog en fin gångbro tillbaka till innerstaden och hittade ett mysigt café på mitten av bron där det blev dags för en eftermiddagsfika.

En kort promenad längs flodbanken och i den botaniska trädgården tog oss till promenadstråket och gågatorna inne i Brisbane för att köpa en boomerang och några presenter.

Vid femtiden gick vi tillbaka till flodbanken och hittade en trevlig grekisk restaurang med uteservering. Vi tog en drink i baren och åt sedan en mycket trevlig middag.

Väl tillbaka i lägenheten blev det film och kvällsfika innan barnen somnade och vi bloggade och packade.

2 thoughts on “Dag 46: Brisbane

1. Snart dags att ge er av mot er sista värdsdel.

Australien har hittills bjudit på de bästa bilderna. Fisken vid barriärrevet var verkligen så cool.

jag hoppas ni får en härlig resa till Singapore och jag ser verkligen fram emot att skypa med er igen.

2. Hej. Jag blir välldigt sugen på resa när jag ser detta, och det är ju snart dags. Vi börjar räkna ner nu! Vad kul med en bomerang. Jag fick en av min morbror när jag fyllde 10, som han köpte i Australien. Jag har fortfarande den kvar, så nu kan ni lära mig hur man kastar, för jag är ingen fena på detta. Ha en trevlig fortsättning!