Dag 13: Las Vegas

Vi började dagen med en rejäl frukostbuffé. Sedan gick vi på cirkus och kollade på tre cirkusuppträdande, en clown, ett par akrobater och en jonglör. Mycket underhållande.

Vi spelade också på några spel såsom galoppbanan som Lisa vann Blinkar. Därefter gick vi bort till tivolit men där var det tyvärr strömavbrott så det blev inget åkt.

Istället kollade vi på ett cirkusuppträdande till innan vi gav oss ut på stan.

Idag köpte vi dagskort till bussen, the Deuce, som går på Strip:en. Förvisso praktiskt men ganska långsamt. Vi tog bussen till andra ändan på Strip:en till Luxor, ett hotell med egyptiskt tema. Cool pyramid där rummen ligger i pyramidens väggar och inuti så är det öppet hela vägen upp till toppen.

Vi fortsatte till Excalibur som har tema riddartiden. Där passade vi på att köpa en strut popcorn.

Nästa i raden var New York som naturligtvis har tema New York. Där har de också en fräck bergochdalbana som vi hade spanat in som ett alternativ eftersom det var strömavbrott på Circus Circus. Tyvärr var gränsen 137cm så Adam var för kort. Istället lyckades vi fiska upp fyra bollar ur en automat utan att lägga i några pengar och Elisabeth spelade två gånger på en jätte enarmad bandit och vann båda gångerna ($5 och $2) så vi lämnade New York som vinnare.

Naturligtvis passade vi också på att gå över Brooklyn Bridge

Vi gick förbi Paris där de naturligtvis har ett Eiffeltorn.

Vi kollade på ännu en fontänshow utanför Bellagio. Detta var det som fascinerade Niklas allra mest. Hur coolt som helst.

Vi åt återigen middag på Planet Hollywood, fast denna gång på den restaurant som låg på Ceasars Palace, Forum shops. Därefter åkte vi tillbaka till hotellet eftersom tivolit hade fått tillbaka strömmen och stängde redan kockan sex. Halv sex var vi där och det viktigast var att Adam skulle åka bergochdalbanan. Vi köpte biljetter och sprang dit. Det var ingen kö men vi missade precis ett tåg. När det kommer in efter ett par minuter så säger personalen att det är ett tekniskt problem och attraktionen är stängd. Maximal otur. Istället åkte Niklas och Adam något Flumeride-liknande, Ebba flög flygplan och Adam och Ebba åkte en snurrande buss innan tivolit stängde.

Tillbaks ut på stan för att uppleva mer Las Vegas på kvällen.Vi började med att kolla på hela piratshowen vid Treasure Island. Sedan såg vi på ännu ett vulkanutbrott för det var det som Elisabeth, Adam och Ebba tyckte var det fräckaste. Vi avslutade utekvällen med vars en efterrätt på Serendipity 3. Vi orkade inte äta upp de stora glassarna.

Vi tog bussen tillbaka och kom hem precis i tid för att se ett trapetsuppträdande på cirkusen vilket blev en perfekt avslutning på dagen.

One thought on “Dag 13: Las Vegas

1. Vilken otur för Adam, men det ser riktigt trevligt ut.

Tänk syster att du både har tur i spel och kärlek 😉