Dag 26: Manly

Vi åt en god frukost på rummet och gjorde oss ingen brådska ut på stan i det gråmulna vädret. Vi bor på hotell Pullman Hyde Park och har från rummet en fantastiskt fin utsikt över Hyde Park, Sydneys centrum (och Ernst & Youngs Sydneykontor 😉 ). Dagens utflyktsmål var Manly Beach vid Stilla Havskusten. För att komma dit tar man färja från Circular Quay.

Färjeturen på en halvtimma (7 AUS$ per vuxen) och erbjuder en fantastisk möjlighet att se Sydneys landmärken från vattnet.

IMG_0718IMG_0720IMG_0723IMG_0727

Efter lunch med utsikt över havet tog några modiga badare ett avsvalkande Blinkar dopp på Manly Beach. Det var kallt!

Vi fortsatte att utforska Manly genom en vandring på cirka 5 km runt södra delen av Manly. På vägen fick vi syn på flera vattendrakar (Water dragon)! Coola ödlor.

Det blev ytterligare ett dopp och lite fika innan vi tog färjan tillbaka och avslutade fredagskvällen med sushi och film som sig bör Blinkar i familjen Granhage.

2 thoughts on “Dag 26: Manly

1. Åh, Manly!! Bodde där ett tag, tränade beachvolley och jobbade på café Zinc precis vid stranden (vet inte om det finns kvar… ). Härligt! Ser dock lite kallt ut än, inget folk på stranden och bara vikingar i vattnet 😉